Сцяг Чацвер, 30 мая 2024
Усе навіны
Усе навіны
Прэзідэнт
09 красавіка 2024, 12:50

"Чаму тармозім? Чаму не робім?" Аб якіх праблемах у прамысловасці расказаў Лукашэнка

9 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка на нарадзе аб стане і задачах развіцця прамысловасці абазначыў праблемныя пытанні ў гэтай сферы, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Вельмі негатыўная тэндэнцыя - унутраны рынак аддаём канкурэнтам. За гэта ўрад адкажа галавой. Нягледзячы на наяўнасць шырокай лінейкі айчыннай тэхнікі, да гэтага часу закупляем імпартныя аналагі. І гэта не адзінкавыя выпадкі", - звярнуў увагу Аляксандр Лукашэнка.

У мінулым годзе толькі трактароў набылі больш за тысячу адзінак. На гэта было затрачана амаль $40 млн.

"Праводзім мадэрнізацыю падшыпнікавага завода. Якасць прадукцыі сёння супастаўная з прадукцыяй сусветных лідараў. Аднак высокія затраты на вытворчасць не дазваляюць канкурыраваць па цане ў тэндарных закупках нават на канвееры беларускіх машынабудаўнічых прадпрыемстваў. Ці толькі справа ў тэндары? Забываем простую ісціну: скупы плаціць двойчы. Можна сэканоміць капейкі на кошце падшыпніка і страціць тысячы ад прастою тэхнікі з-за яго замены", - заўважыў Прэзідэнт.

Кіраўнік дзяржавы спытаў, якія меры прымаюцца па абароне ўнутранага рынку, што канкрэтна зроблена і робіцца.
"Пакуль як вынік усіх абазначаных негатыўных тэндэнцый - праблемы з рэалізацыяй. Склады трашчаць ад гатовай прадукцыі. Складскія запасы за 2023 год выраслі амаль на чвэрць (на Br350 млн, або 23 працэнты). Профільны віцэ-прэм'ер мяне заспакойвае: гэта нармальна, заўсёды так было - і ўчора, і пазаўчора, мы тут зараз усё гэта прададзім. Але мы ж перыяд да перыяду ацэньваем гэтыя запасы. А колькі тэхнікі знаходзіцца на пляцоўках у дылераў, якія для многіх сталі дадатковым складам за мяжой? За гэту шырму чарговы раз нікому схавацца не атрымаецца", - папярэдзіў Аляксандр Лукашэнка.

Прэзідэнт прывёў у прыклад МТЗ: на складах яго гандлёвых дамоў - амаль 6,5 тыс. адзінак тэхнікі, а гэта больш як двухмесячны аб'ём вытворчасці. "Вось і "аб'ёмы" вытворчасці, і ваш "экспарт", - адзначыў ён.

Пры гэтым, паводле інфармацыі Камітэта дзяржаўнага кантролю, значная колькасць суб'ектаў тавараправодных сетак увогуле не прымаюць удзелу ў рэалізацыі прадукцыі, а яе кошт пры продажах праз іх значна ўзрастае. "Навошта вы іх тады стваралі? Каго кормім там?" - спытаў кіраўнік дзяржавы.

Так, пры рэалізацыі ў Расію па схеме "вытворца - генеральны імпарцёр - дыстрыб'ютар - дылер - канчатковы спажывец" кошт франтальных пагрузчыкаў "АМКАДОР" павялічваецца ў цане больш як на 50 працэнтаў, грузавой і пасажырскай тэхнікі МАЗ - на 20 працэнтаў.

"Ну і як тут канкурыраваць?" - адзначыў Аляксандр Лукашэнка.
Таксама не выкананы патрабаванні Прэзідэнта па скарачэнні знешняй пратэрмінаванай дэбіторскай запазычанасці. За 2023 год яна вырасла больш як на 10 працэнтаў, а гэта ж маглі быць абаротныя сродкі і інвестыцыі.

"Узнікае простае пытанне: навошта мы некага крэдытуем? У дадзеным выпадку таго пакупніка. З'яўленне запазычанасці - часта вынік бяздумнай гонкі за выкананнем паказчыкаў па разгрузцы складоў і экспарту", - канстатаваў кіраўнік дзяржавы.

"Які агульны вынік? Перш за ўсё спад якасных паказчыкаў развіцця прадпрыемстваў. Рэнтабельнасць недацягвае да ўзроўню 2022 года. Растуць колькасць стратных арганізацый і сумы страт. Мы маем складаную лагістыку і рост кошту імпартнай сыравіны. Разбурэнне кааперацыйных сувязей з заходнімі пастаўшчыкамі прывяло да неабходнасці пошуку альтэрнатыўных партнёраў або наладжвання ўласнай вытворчасці камплектуючых, у тым ліку паскоранай распрацоўкі і ўкаранення новых тэхнічных рашэнняў. Што рабіць, увогуле зразумела. Чаму тармозім? Чаму не робім?" - спытаў беларускі лідар.-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі