Сцяг Аўторак, 23 красавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
08 лютага 2024, 17:04

Уласнае шасі, айчынныя камплектуючыя і рабочыя месцы. Як на МЗКЦ пераадолелі санкцыі

8 лютага, Ліда /Кар. БЕЛТА/. На АЗВ "Нёман" ААТ "Мінскі завод колавых цягачоў" журналістам расказалі аб тым, як пераадольваюць санкцыйны націск, перадае карэспандэнт БЕЛТА.  

Прадпрыемства "Мінскі завод колавых цягачоў", у склад якога ў 2015 годзе ўвайшоў Лідскі завод "Нёман", адно з першых, хто сутыкнуўся з негатыўнымі наступствамі ўведзеных супраць Рэспублікі Беларусь эканамічных санкцый. Сярод асноўных пастаўшчыкоў прадпрыемства быў еўрапейскі вытворца камплектуючых вырабаў. "Нягледзячы на дзеючыя кантрактныя абавязацельствы, ён раптоўна адмовіўся пастаўляць сваю прадукцыю. Гэта сітуацыя, з аднаго боку, вядома ж, негатыўная, але яна дала нам станоўчы штуршок для ўсведамлення нашага становішча, для мабілізацыі нашых рэсурсаў. І добра, што ўсе неабходныя складнікі для поспеху ў МЗКЦ ёсць. Перш за ўсё, гэта вельмі моцны канструктарскі патэнцыял, вельмі развітая тэхналагічная база, абсталяванне, тэхналогіі і самы вялікі здабытак - гэта нашы людзі", - сказаў начальнік аўтазборачнай вытворчасці АЗВ "Нёман" Аляксандр Дранковіч.

Гаворачы аб калектыве прадпрыемства, а працуе ў Лідзе 230 чалавек і ў сувязі з павелічэннем вытворчых магутнасцей тут плануюць пашыраць штат, начальнік аўтазборачнай вытворчасці гаворыць, што каманда, сапраўды, прафесійная і з’яднаная, здольна выконваць пастаўленыя задачы. Так, тут аднавілі выпуск аўтобусаў сярэдняга класа камплектацыі "Прыгарадны".

Разумеючы патэнцыял калектыву, было прынята рашэнне распрацаваць уласную мадэль аўтобуса. "У сціслыя тэрміны была распрацавана канструктарская дакументацыя, быў выраблены доследны ўзор, праведзены ўвесь спектр сертыфікацыйных выпрабаванняў, па выніках якіх мы пацвердзілі адпаведнасць нашай тэхнікі ўсім даволі жорсткім патрабаванням, якія прад’яўляюцца да нашай прадукцыі. Гэта прынцыпова новы аўтобус. Ён канструктыўна сур’ёзна адрозніваецца ад папярэдніх мадэлей", - адзначыў Аляксандр Дранковіч.

Перш за ўсё там прымяняецца шасі ўласнай распрацоўкі МЗКЦ, якое па сваіх тэхнічных характарыстыках мае больш магутны рухавік. І гэта не адзіны плюс. "Было прынята рашэнне распрацоўваць уласную мадэль. Пачалі працэс у 2021 годзе. Зразумела, свая мадэль шасі мае шэраг пераваг. У першую чаргу, гэта дае магчымасць нам не залежаць ад нейкіх імпартных камплектуючых. Кузаў распрацоўваўся непасрэдна ў Лідзе. Умяшчальнасць аўтобуса павялічана дзякуючы таму, што мы пачалі выкарыстоўваць свае ўласныя восі (і пярэднія, і заднія), таму што мы можам самі ўжо выбіраць, якая будзе нагрузка. Павялічыўся аб’ём задняга багажнага аддзялення. Удасканалена сістэма электраабсталявання. Мы выкарыстоўваем новую мультыплексную сістэму, гэта значыць у нас ёсць кантролеры, якія асобна перадаюць сігналы на рабочае месца вадзіцелям. Усе камплектуючыя па кузаве беларускай і расійскай вытворчасці. Заменены сядзенні, электрапрыводы, якія раней былі імпартныя", - падзяліўся нюансамі начальнік аддзела аўтобуснай тэхнікі Аляксандр Бараноўскі. У цэлым жа, патрабаванні, якія важныя для пакупнікоў, для перавозчыкаў, і, вядома, пасажыраў, задаволены.

Калі раней увесь працэс вырабу серыйных аўтобусаў адбываўся на АЗВ "Нёман", то цяпер усё пачынаецца непасрэдна з мінскай пляцоўкі МЗКЦ. У Мінску ажыццяўляецца выраб рамы, устаноўка мастоў, сілавых агрэгатаў, трансмісіі, тармазной сістэмы, манціруецца рабочае месца вадзіцеля. У выніку праведзеных аперацый зборачны цэх пакідае гатовае шасі, здольнае перамяшчацца сваім ходам. Далей шасі на нізкарамных паўпрычэпах дастаўляюцца на вытворчую пляцоўку ў Ліду, дзе на іх манціруюцца загадзя вырабленыя кузавы. Ажыццяўляецца камплектаванне салона аўтобуса і пасля гэтага ўжо аўтобусы праходзяць прыёма-здатачныя выпрабаванні. Пасля праходжання выпрабаванняў аўтобус сваім ходам адпраўляецца на МЗКЦ. Там кожны з аўтобусаў праходзіць паўторную праверку працаздольнасці і выпрабаванне ўсіх сістэм. Далей - перадпрадажная падрыхтоўка, камплектаванне аўтобуса ЗІПам і перадача на склад гатовай прадукцыі.

"Сёння ўжо выраблена першая пілотная партыя ў аб’ёме 20 адзінак, яна перадаецца ўжо заказчыкам (абласныя аўтапаркі Беларусі і транспартныя арганізацыі Расіі)", - сказаў Аляксандр Дранковіч. Ад задумы да ўвасаблення мінула не так шмат часу. Канструктарская работа пачалася ў 2021 годзе, у 2022 годзе аўтобус быў сабраны, а сёння раз’язджаецца ў розныя рэгіёны.

"Мы не спыняемся на дасягнутым, мы будзем рухацца наперад, плануем існуючую мадэль удасканальваць. Акрамя таго, ужо сёння асвойваем вытворчасць новай мадэлі аўтобуса - турыстычную мадыфікацыю, якая таксама мае свае адрозненні. У будучым мадэльны рад будзе пашырацца, аб’ём вытворчасці - павялічвацца. Па выніках 2023 года наша вытворчасць дэманструе рост па сваіх паказчыках. На гэты год ужо мы бачым павышэнне нашых эканамічных паказчыкаў, таму я думаю, што сёння ўжо можна гаварыць, што мы з поспехам пераадолелі санкцыі і будзем далей развівацца", - сказаў Аляксандр Дранковіч.

Дарэчы, акрамя аўтобусаў вырабляюць тут і іншыя віды прадукцыі. "Асвоены больш за восем мадыфікацый кабін (выраблена больш за сотню), шырокі спектр дэталей, вузлоў, камплектуючых вырабаў для патрэб прадпрыемства. Усё гэта дало магчымасць нам у складаны момант захаваць рабочыя месцы, наш калектыў, - расказаў начальнік аўтазборачнай вытворчасці "Нёман" Аляксандр Дранковіч. - У перыяд, калі мы асвойвалі новыя віды прадукцыі, адной з антыкрызісных мер па павышэнні загрузкі, дыверсіфікацыі вытворчасці, стала работа з прадпрыемствамі сельскагаспадарчай галіны Рэспублікі Беларусь. Прадпрыемствам быў асвоены вузел устройства раскідальнага. Раней гэта таксама паступала ўсё па імпарце, сёння ж асвоена дзякуючы тэхнічным магчымасцям МЗКЦ. Мы звыш 250 адзінак перадалі ўжо нашым пакупнікам".-0
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі