Сцяг Нядзеля, 26 мая 2024
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
11 красавіка 2024, 12:25

МПЗ: дзяржава стварае ўсе ўмовы для электроннага дакументаабароту і чакае актыўнасці ад бізнесу

Фота з архіва
Фота з архіва
11 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дзяржава стварае ўсе ўмовы для пераходу да электроннага дакументаабароту і чакае актыўнасці ад бізнесу. Аб гэтым заявіў міністр па падатках і зборах Сяргей Налівайка ў час форуму "Развіццё электроннага дакументаабароту ў Рэспубліцы Беларусь", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"На жаль, не так актыўна ідзе падключэнне суб'ектаў гаспадарання да электроннага дакументаабароту. Дзяржава стварае ўсе ўмовы і адкрыта падштурхоўвае суб'екты гаспадарання. І гэта выгадна для іх - і з пункту гледжання актуальнасці інфармацыі, і з пункту гледжання аперацыйных выдаткаў. Але дастатковай актыўнасці, на мой погляд, мы не бачым. Трэба зразумець, чаму няма адэкватнага водгуку, папрацаваць над гэтым. Думаю, на гэтым форуме якраз будуць агучаны тыя праблемы і вузкія месцы, якія не дазваляюць разгарнуцца ўсім шырокім фронтам", - сказаў Сяргей Налівайка.

Паводле яго слоў, у працэсе ўкаранення электроннага дакументаабароту ёсць і абавязковыя для суб'ектаў гаспадарання, і добраахвотныя элементы. "Калі мы гаворым аб інструментах нагляду за таварамі, то суб'екты гаспадарання, якія займаюцца вытворчасцю, рэалізацыяй пэўных відаў прадукцыі, абавязаны падключацца да электроннага дакументаабароту. На жаль, пераважная большасць суб'ектаў, якія карыстаюцца электронным дакументаабаротам, - гэта менавіта тыя, хто вымушаны. Хоць я павінен з задавальненнем адзначыць, што ёсць флагманы сярод прадпрыемстваў, якія самі рухаюцца ў гэтым напрамку наперад, без усялякага прымушэння, і задаюць трэнды. Яны адчулі выгаду, эканомію і максімальна яе выкарыстоўваюць", - адзначыў міністр.

У 2024 годзе ў Беларусі ўступае ў сілу шэраг нарматыўных прававых актаў, якія закранаюць важныя пытанні прымянення і развіцця электроннага дакументаабароту. Яны датычацца выкарыстання электронных накладных, прымянення электронных дакументаў пры ўзаемным гандлі таварамі з рэзідэнтамі іншых дзяржаў, карэктнага адлюстравання электронных дакументаў у бухгалтарскім і падатковым уліку. Удзельнікі канферэнцыі больш падрабязна даведаюцца пра гэтыя навацыі.

Так, у 2024 годзе ўступаюць у сілу змяненні ў пастанову Саўміна ад 30 снежня 2019 года нумар 940, якія ўстанаўліваюць асноўныя правілы для прымянення электронных дакументаў пры ўзаемным гандлі таварамі з рэзідэнтамі іншых дзяржаў. У сувязі з гэтым плануюцца змяненні ў тэхнічны нарматыўны прававы акт (пастанова НАН Беларусі, Мінфіна, МПЗ і Мінсувязі ад 19 снежня 2019 года нумар 12/76/42/20), якімі будуць падрабязна вызначаны правілы прымянення такіх дакументаў. Акрамя таго, плануецца прапісаць механізм прымянення электроннага акта разыходжанняў, што дасць магчымасць спрасціць унясенне змяненняў у электронныя таварна-транспартныя накладныя. Таксама змяненні ў заканадаўстве дадуць магчымасць вырашыць праблему перыяду адлюстравання ў бухгалтарскім і падатковым уліку аперацый, аформленых электроннымі дакументамі (у тым ліку электроннымі актамі выкананых работ, аказаных паслуг).

У парадак дня канферэнцыі ўключаны таксама актуальныя для арганізацый пытанні электроннага дакументаабароту, якія выклікаюць цяжкасці на практыцы: прымяненне электроннага лічбавага подпісу, захоўванне электронных дакументаў, іх укараненне ў кадравым справаводстве, прадастаўленне пры правядзенні падатковых праверак, спагнанні даўгоў.-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі