
Савет Міністраў скарэкціраваў пастанову аб сістэме рэгулявання цэн. Пастанова ўрада нумар 713 (3) падрыхтавана на аснове прапаноў рабочых груп па развіцці эканомікі рэгіёнаў у сучасных умовах і экспертнай рабочай групы, створанай МАРГ для ўзаемадзеяння па карэкціроўцы заканадаўства аб цэнах і цэнаўтварэнні. Ключавая задача змяненняў - стварэнне ўмоў для пашырэння на ўнутраным рынку тавараў айчыннай вытворчасці. Больш падрабязна аб навацыях дакумента расказаў першы намеснік міністра антыманапольнага рэгулявання і гандлю Іван Вежнавец, паведамляе карэспандэнт БЕЛТА.
"Апошнія карэкціроўкі ў пастанову нумар 713, якой уведзена цэнавае рэгуляванне ў Беларусі, выпрацаваны на экспертнай рабочай групе, якая дзейнічала ў МАРГ па даручэнні ўрада. Ключавая мэта змяненняў - гэта стымуляванне продажаў айчынных тавараў шляхам прадастаўлення магчымасці вытворцам гібка рэагаваць на змяненні, якія адбываюцца на рынку, а таксама стымуляваць продажы сваіх тавараў у гандлі", - сказаў Іван Вежнавец.
Паводле яго слоў, да ключавых змяненняў у першую чаргу можна аднесці прадастаўленне магчымасці вытворцам выплачваць па айчынных таварах стымулюючыя выплаты гандлю для пашырэння сваіх тавараў. "Мы на ўзроўні Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю вызначым правілы, па якіх гэтыя стымулюючыя выплаты могуць выплачвацца, а таксама пералік тавараў, па якіх такія выплаты будуць забаронены. На бягучы момант ужо бачым, што забарона ў першую чаргу будзе ўведзена па тых катэгорыях тавараў, дзе і без таго амаль на 100 працэнтаў на рынку рэалізуецца айчынная прадукцыя. Адпаведна гэты механізм па такіх групах задзейнічаць няма неабходнасці", - расказаў першы намеснік міністра.
"Стымулюючыя выплаты будуць дакладна рэгламентаваны. Мы на бягучы момант прапрацоўваем тры напрамкі. Першы - вытворцы змогуць плаціць пэўны працэнт ад павелічэння аб'ёму продажаў, прычым гэта будзе рэгламентавана аднолькава для ўсіх суб'ектаў гандлю для таго, каб не было злоўжыванняў. Прасцей кажучы, бярэш пэўны аб'ём тавару - маеш магчымасць атрымаць адпаведную стымулюючую выплату, якая залежыць ад гэтага аб'ёму. Наступны напрамак - гэта стымулюючыя выплаты за рэалізацыю тавараў на ўмовах, вызначаных вытворцам. Напрыклад, гэта рэалізацыя пэўнай колькасці тавараў на ўмовах растэрміноўкі або пры правядзенні пэўнай сумеснай акцыі ці індывідуальнай у адносінах да канкрэтнага вытворцы. І трэці від узнагароджанняў - узнагароджанні за ажыццяўленне дастаўкі тавараў, калі развоз па гандлёвых аб'ектах бярэ на сябе гандаль, а вытворца часткова гэтыя затраты зможа кампенсаваць, - растлумачыў ён. - Такія тры ключавыя напрамкі цяпер закладзены ў праект, які падрыхтаваны МАРГ, і паўнамоцтвы па рэгуляванні якіх перададзены ў МАРГ. Такія стымулюючыя выплаты і гэты парадак рэгламентуецца для айчынных вытворцаў і для нехарчовых імпартных тавараў. Па харчовых імпартных таварах такіх абмежаванняў не прадугледжваецца".
Акрамя таго, для вытворцаў прадугледжаны спрашчэнні работы. "У першую чаргу павялічана норма рэнтабельнасці з 10 працэнтаў да 20 працэнтаў па новых таварах, цэны на якія не трэба ўзгадняць з дзяржаўнымі органамі. Тым самым мы даём большую гібкасць вытворцам пры вывадзе новых прадуктаў на рынак", - паведаміў Іван Вежнавец.
Таксама для вытворцаў прадугледжана змяненне падыходаў па аптовых скідках, якія яны маюць права прадастаўляць. "У папярэдняй рэдакцыі пастановы гэта скідка абмяжоўвалася 15 працэнтамі. Цяпер мы памер абмежавання прыраўнавалі да велічыні надбаўкі імпарцёра па адпаведнай таварнай групе. Гэта значыць, што вытворцы пастаўлены ў роўныя ўмовы з імпарцёрамі і змогуць прадастаўляць аптовыя скідкі гандлю для таго, каб стымуляваць продажы сваіх тавараў на рынку", - адзначыў ён.
Акрамя таго, пастановай зменены пэўныя падыходы па рэгуляванні інтэрнэт-магазінаў вытворцаў. "Мы выраўнавалі ўмовы для вытворцаў пры продажы тавараў у фірменных магазінах, якія не рэгуляваліся пастановай нумар 713. Такія ж падыходы ўведзены для інтэрнэт-магазінаў вытворцаў або інтэрнэт-магазінаў, дзе прадаецца прадукцыя толькі аднаго вытворцы. Яны таксама не будуць рэгулявацца, што дасць магчымасць вытворцам праводзіць адзіную палітыку ў фірменных магазінах і ў сваіх інтэрнэт-магазінах", - звярнуў увагу першы намеснік міністра.
Нязначна адкарэкціраваны таварныя групы, якія падпадаюць пад рэгуляванне. "Мы выключылі тыя пазіцыі, якія ў высокім цэнавым сегменце і карыстаюцца нязначным попытам у насельніцтва, для таго каб гэты высокі цэнавы сегмент не рэгуляваць, а сканцэнтравацца менавіта на таварах штодзённага попыту. Пры гэтым колькасць рэгулюемых таварных груп захавалася. Карэкціроўкі адбыліся толькі ўнутры таварнай групы, выведзены высокі цэнавы сегмент", - сказаў ён.
Таксама пастановай прадугледжана выраўноўванне ўмоў для продажу тавараў айчынных вытворцаў і тавараў, якія ўвозяцца гандлем у якасці ўласнага імпарту і рэалізуюцца ва ўласных гандлёвых аб'ектах. "Мы па такіх таварах прадугледзелі павелічэнне надбаўкі на айчынныя тавары на 10 працэнтных пунктаў і адначасовае зніжэнне надбаўкі ў такім жа памеры для ўласнага імпарту гандлю. Тым самым выраўноўваюцца ўмовы рэалізацыі айчынных тавараў і стымулюецца іх продаж у гандлёвай сетцы", - адзначыў Іван Вежнавец.
"На бягучы момант мы гэтай пастановай вырашылі галоўную задачу, якую перад намі абазначалі вытворцы. Гэта выраўноўванне ўмоў для продажу айчынных і імпартных тавараў. У далейшым мы, вядома ж, прадоўжым аналіз правапрымянальнай практыкі цэнавага рэгулявання. Экспертная група, якая створана ў міністэрстве, сваю дзейнасць прадоўжыць. Таму пры неабходнасці ў далейшым гатовы разглядаць любыя карэкціроўкі", - рэзюмаваў першы намеснік міністра.
Як паведамлялася, у 2022 годзе кіраўнік дзяржавы па выніках нарады аб цэнавай сітуацыі ў краіне падпісаў Дырэктыву нумар 10 "Аб недапушчальнасці росту цэн". Дакумент быў прыняты ў мэтах неадкладнага і строгага рэагавання на сітуацыю, якая склалася на спажывецкім рынку. Затым пастановай урада нумар 713 уведзена новая сістэма рэгулявання цэн. З таго часу ў дакумент уносіліся карэкціроўкі. Бягучыя змяненні - чарговае ўдасканаленне падыходаў да рэгулявання цэн.
БЕЛТА.-0-